Etsi lähin Brother-jälleenmyyjä Täältä löydät lähimmän Brother-jälleenmyyjäsi, jolta voit ostaa laitteita, tarvikkeita ja lisätarvikkeita - tai saada apua juuri sinulle oikean tulostusratkaisun löytämisessä Etsi lähin jälleenmyyjä
Brother-muste- ja laserkasetit, tarranauhat ja lämpötulostustarvikkeet Alkuperäisillä muste- ja laserkaseteilla, tarranauhoilla ja lämpötulostustarvikkeilla sekä korkealaatuisella paperilla ja nopeasti vaihdettavilla varaosilla laitteesi toimii moitteetta. Lue lisää!
Yleisimmät asiat, jotka valvottavat IT-johtajia öisin 06 elokuuta 2024 11 joulukuuta 2024 5 minuutin lukuaika Kirjoittaja Brother-kirjoittaja Brother-työnimike Brother-osasto 06 elokuuta 2024 11 joulukuuta 2024 5 minuutin lukuaika IT-johtajan tehtävä ei ole kaikkein helpoin: yksi tarvitsee apua kannettavan tietokoneen asetusten määrittämiseen, toinen kaipaa neuvoja tietomurtojen ehkäisemiseen ja samalla pitäisi pysyä selvillä tekoälyn viimeisimmistä kehitysaskelista. Brother kysyi 1 385 IT-johtajalta pahimmista työhön liittyvistä painajaisista. Osa niistä valvottaa öisin, osa taas naurattaa. Näin te vastasitte. Viestintäongelmat IT-osasto saa yrityksen muiden osastojen työntekijöiltä toisinaan todella omituisia yhteydenottoja. Ne voivat ärsyttää, turhauttaa tai naurattaa, mutta ne ovat meille kaikille tuttuakin tutumpia. Brotherin kyselyyn vastanneet ovat nähneet aivan kaiken: yrityksessä on tehty kyseenalaisia liiketoimintapäätöksiä, kuten hankittu ohjelmistoja, joita ei voida asentaa yrityksen järjestelmiin, jatkettu vanhentuneen toiminnanohjausjärjestelmän tukea tai tehty metaversumista markkinoinnin kärki. Kyselyssä pyysimme IT-päättäjiä kertomaan pahimmat IT-painajaisensa ja esimerkkejä elävän elämän IT-painajaisista. Yksi vastaaja kertoi, että yrityksen työntekijä oli kirjoittanut viestinsä käsin paperille ja lähettänyt kuvan siitä sähköpostitse. Toinen kertoi, että kun helpdesk oli pyytänyt apua tarvinnutta työntekijää painamaan Windows-painiketta, hän oli vastannut, että ”se on vain tarra”. Moni kertoi IT-osaston saavan tukipyyntöjä toimimattomista laitteista. Kun tukihenkilö menee paikalle, laite ei ole päällä tai virtajohto on irti seinästä. ”Sähköissä on jotain häikkää”, kuten eräs tukea pyytänyt oli asian ilmaissut. Tunnemme tuskanne. Vitsit vitseinä, mutta viestintä on avain kaikkiin toimiviin suhteisiin – myös IT-johtajille. Huonolaatuiset videot ja internetyhteydet voivat tehdä tuen tarjoamisesta entistä vaikeampaa. Ja tästä saatiinkin kätevä aasinsilta etätyöhön liittyviin ongelmiin. Etätyön haasteet Kun iso osa yrityksen työntekijöistä tekee säännöllisesti etätyötä, IT-johtajat ovat joutuneet käyttämään kaikki keinot tilanteeseen sopeutumiseen. Siitä huolimatta kaikki ei suju kuin Strömsössä. Yksi monen kyselyssä esiin tuoma ongelma on omien laitteiden käyttö yrityksen järjestelmissä, kun käytössä ei ole pilviratkaisua. Monelle tuttu kauhuskenaario on se, että yrityksen työntekijät haluavat käyttää työn tekemiseen omia laitteitaan mutta eivät salli yrityksen asentaa niihin hallinta- tai tietoturvaohjelmistoa. Mutta työntekijät eivät voi saada kaikkea. Koska hybridityö yleistyy, työntekijöiden käyttöön on voitava tarjota oikeat työvälineet (link to home equipment checklist). Monet IT-johtajat tukeutuvatkin nyt sovelluspohjaiseen ratkaisuun tarjotakseen tukea muuttuvalle työvoimalle. Tässä haasteiksi muodostuvat muun muassa etäyhteyksien ylikuormittuminen ruuhka-aikoina ja kasvanut verkkohyökkäysten uhka. Siksi onkin tärkeää, että etätyötä tekevillä on käytössään tietoturvalliset laitteet. Tietoturva ja salasanat Tärkeäksi aiheeksi IT-johtajien keskuudessa nousi tietoturva, johon liittyvät niin tietojenkalasteluyritykset kuin laitteiden, kuten tulostimien, tietoturvasta ja verkkoyhteydestä huolehtiminen. Tietoturva on merkittävä huolenaihe, ja useimmat kyselyn vastaajista työskentelevät sen parissa jatkuvasti. Silläkin on kuitenkin hetkensä. IT-päättäjien pahimmat painajaiset liittyvät salasanoihin. Kuulostavatko seuraavat tilanteet tutuilta: Salasanoja lähetellään suojaamattomissa sähköpostiviesteissä – ei kovin turvallista Käyttäjät valitsevat huonoja salasanoja, jotka on helppo murtaa ja jotka eivät täytä turvallisten salasanojen vaatimuksia Työntekijät käyttävät arkaluonteisia tietoja väärin tai eivät vaihda salasanaansa, kun järjestelmä sitä pyytää Käyttäjät pyytävät ylläpitäjän oikeuksia asentaakseen laitteisiinsa tarpeettomia tai työhön liittymättömiä ohjelmia Tällaiset tilanteet ovat IT-osastoille arkipäivää, mutta kyselyyn vastanneet ilmaisivat huolensa verkkohyökkäysten – erityisesti tietomurtojen ja kiristyshaittaohjelmien – yleistymisestä ja seurauksista. Esimerkiksi Saksassa verkkohyökkäys halvaannutti koko Anhalt-Bitterfieldin kunnan IT-infrastruktuurin. Jotkut vastaajat kertoivat sairaaloiden joutumisesta kiristyshaittaohjelmahyökkäyksien uhreiksi. Tietoturvan ensimmäinen puolustuslinja ovat yrityksen työntekijät. Siksi heille on tärkeää tarjota koulutusta tietoturvauhista. Kyselyyn vastanneista 51 prosenttia kertoi, ettei yrityksessä tarjota tietoturvakoulutusta tai ettei vastaaja tiedä, onko koulutusta saatavilla. Tässä ovat katastrofin ainekset valmiina. Eräs IT-johtaja kertoi huumorilla höystetyssä vastauksessaan joutuneensa kertomaan työntekijälle, että ”luottokorttitietoja ei pidä antaa verkossa tuntemattomalle henkilölle, joka väittää edustavansa Microsoftia”. Apua! Brotherin laitteistot, palvelut ja ratkaisut tarjoavat kolmikerroksisen tietoturvan verkossa, laitteissa ja asiakirjoissa.. Lue lisää Brotherista ja tulostusturvallisuudesta. Tosielämän tapahtumia Toisinaan IT-johtajia valvottavat arkisten pulmien sijasta maailman suuret tapahtumat. Kun Elon Musk osti viestipalvelu Twitterin (nykyään X) 44 miljardilla Yhdysvaltain dollarilla, seurauksena oli monenlaisia ongelmatilanteita sekä tekoälyn kehitystä. Moni mainitsi myös ChatGPT:n julkaisemisen sekä suurten kielimallien (Large Language Model, LLM) ja tekoälyn tarjoamien uusien mahdollisuuksien sisällyttämisen yrityksen digimuutossuunnitelmiin. Sillä IT-johtajien odotetaan tietenkin toteuttavan tällaiset muutokset hetkessä. Ronak Hanani on Agile Automationsin Chief Operating Officer. Hän kertoo: ”Teknologian, kuten tekoälyn, kehitys on valtavan nopeaa. Siksi se voi aiheuttaa ongelmia. Se voi aiheuttaa yrityksissä ulkopuoliseksi jäämisen pelkoa, jonka monet IT-päättäjät tunnistavat. Teknologian etumatkan jatkuva kiinnikiriminen voi kuitenkin aiheuttaa ongelmia, sillä se vaatii strategista suunnittelua ja huolellista käyttöönottoa. Sitä ei voi toteuttaa hetkessä.” Jos nämä IT-haasteet aiheuttavat sinulle unettomia öitä, Brother on tukenasi At your side -mottonsa mukaisesti. Apua saat täältä. Turvallisuus Lue lisää aiheesta Turvallisuus