Viesti Brotherin pääjohtajalta yrityksemme arvoista ja periaatteista

Jatkamme erinomaisen arvon tarjoamista liiketoimintamme kautta ja edistämme kestävän yhteiskunnan rakentamista At your side -periaatteemme pohjalta.

 

Brotherin yhteiskuntavastuu ja Global Charter

Brother-konsernin tavoite on johtaa liiketoimintaa, joka luo sosiaalista arvoa At your side -mottomme mukaisten toimiemme kautta. Tämä onnistuu kehittämällä tuotteita, jotka vastaavat asiakkaidemme tarpeisiin ja hyödyntämällä kaikkien Brother-konsernin työntekijöiden yhteisiä ponnisteluja. Voimme olla ylpeitä saavutuksistamme ja siitä, miten olemme vastanneet odotuksiin.

Vahvistaakseemme johtamisperustaamme, joka on määritelty Brother-konsernin Global Charter -käsikirjassa, pyrimme rakentamaan pitkiä luottamuksellisia suhteita sidosryhmiimme, jotka asettavat asiakkaat etusijalle. Haluamme jatkaa yhteiskuntavastuumme kehittämistä viestimällä Global Charter -käsikirjan mukaisesta arvomaailmasta kaikille konsernin työntekijöille.

Brother-konsernin vahvuus pohjautuu At your side -periaatteeseemme

Yhteiskunnan muuttuessa myös liiketoimintaympäristömme on muuttunut ja Brother on aina sopeutunut ajan ja ympäristön muutoksiin voidakseen tarjota arvoa, joka täyttää asiakkaidemme tarpeet. Tulevaisuudessa meidän on hyödynnettävä At your side -filosofiaamme ja uusittava liiketoimintaamme vastaamaan lähitulevaisuuden tarpeisiin. Uusiin haasteisiin tarttuminen ei ole aina helppoa, mutta konsernimme kulttuurissa epäonnistumiset sallitaan ja nähdään positiivisina oppimismahdollisuuksina. Hyödyntämällä teknologioitamme ja laajaa myyntiverkostoamme pystymme vastaamaan asiakkaidemme vaatimuksiin nopeasti ja saavuttamaan kestävää kasvua. 

Yksi konsernimme erityisistä vahvuuksista on Brother Value Chain Management (BVCM). Tämä ainutlaatuinen johtamisjärjestelmä varmistaa, että asiakaspalautteet ovat kaiken toimintamme ytimessä - sisältäen tuotesuunnittelun, tuotekehityksen, muotoilun, tuotannon, myynnin ja huoltopalvelun. Pyrimme vastaamaan nopeasti kaikkeen saamaamme palautteeseen. Toteuttamalla tämän arvoketjuprosessin nopeasti ja maailmanlaajuisesti pystymme tuottamaan asiakkaillemme korkeatasoista arvoa. 

Globaaleihin haasteisiin vastaaminen

YK:n vuonna 2015 hyväksymät globaalit kestävän kehityksen tavoitteet (SDG:t) vuodelle 2030 sisältävät seitsemäntoista tavoitetta kestävän kehityksen saavuttamiseksi ja ovat myös edellyttäneet yrityksiltä tiettyjä toimia. Lisäksi monet sidosryhmät ovat pyytäneet yrityksiä keskittymään liiketoiminnassaan ESG-standardeihin (Environmental, Social and Governance).

Brother-konserni on perustamisestaan lähtien pyrkinyt käyttämään liiketoimintaansa vastaamaan sekä asiakkaidensa että yhteiskunnan kohtaamiin haasteisiin. Perustuen tähän lähestymistapaan, jonka mukaan pyrimme vaikuttamaan yhteiskuntaan liiketoimintamme kautta, vastaamme yhteiskunnallisiin kysymyksiin tavoitteenamme luoda yhteiskunta, joka kykenee kestävään kasvuun.

Ilmastonmuutos on tärkein prioriteettimme. Sen lisäksi pyrimme maailmanlaajuisesti saavuttamaan hiilineutraaliuden vuoteen 2050 mennessä, sillä luonnonkatastrofit ovat yleistymässä kaikkialla maailmassa. Ilmastonmuutoksen vastaisen toiminnan tehostamiseksi ilmaisimme tukemme Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) -aloitteelle helmikuussa 2020. Olemme suorittaneet skenaarioanalyysejä arvioidaksemme ilmastonmuutoksen tarjoamia mahdollisuuksia, liiketoiminnalle aiheutuvia riskejä sekä toimintamme vaikutuksia. Kaikki asiaankuuluva tieto on myös julkistettu avoimesti. Lisäksi olemme päivittäneet alkuperäistä Brother Group Environmental Vision 2050 -ympäristötavoitteitamme, jotka laadittiin vuonna 2018. Uusi tavoitteemme on saavuttaa hiilineutraalius liiketoiminnassamme ja vähentää CO2-päästöt minimiin koko arvoketjumme osalta tilikauteen FY2050-mennessä.

Brother-konserni pyrkii täyttämään sosiaalisen vastuunsa toimitusketjussaan. Noudattamalla Responsible Business Alliance Code of Conduct -toimintaohjetta ja tekemällä vastuullisia hankintoja pyrimme varmistamaan, että työntekijöidemme ihmisoikeuksia kunnioitetaan - myös konsernin tehtaissa - ja tarjotaksemme turvallisen työympäristön.

Konsernimme työntekijät toimivat At your side -periaatteemme mukaisesti. Asiakkaiden vaatimusten jatkuvasti muuttuessa on tärkeää, että kunnioitamme työntekijöidemme monimuotoisuutta ja ainutlaatuisuutta sekä panostamme henkilöstön kehittämiseen ja luomme yksilöllistä kasvua tukevia työympäristöjä. Brother-konserni panostaa maailmanlaajuisen henkilökunnan lisäksi digitaalisen osaamisen kehittämiseen. Tavoitteemme on luoda työpaikkoja, joissa monimuotoisuutta arvostetaan ja jossa jokaisella työntekijällä on mahdollisuus loistaa.

On tärkeää, että tunnistamme yhteiskunnassa tapahtuvat muutokset ja asiakkaidemme muuttuvat vaatimukset, ja näemme nämä muutokset liiketoimintamahdollisuuksina. Lisätään herkkyyttämme kohdata erilaisia sosiaalisia ongelmia, ymmärretään, mitä vaatimuksia tulee täyttää ja kohdataan ne yrityksenä, joka voi myötävaikuttaa näiden sosiaalisten ongelmien ratkaisemiseen ja samalla parantaa yrityksemme arvoa.

Uusi visiomme: At your side 2030

Tähän mennessä Brother-konserni on keskittynyt tärkeimpiin johtamiskysymyksiin ja toteuttanut tarvittavia uudistuksia keskipitkän CSB2021-liiketoimintastrategiansa mukaisesti, noudattaen Global Vision 21 -visiotaan, joka toimii sen keskipitkän ja pitkän aikavälin suuntaviivana. Sidosryhmiemme odotusten täyttämiseksi ja kestävän kasvun jatkamiseksi on välttämätöntä, että muodostamme pitkän aikavälin näkemyksen siitä, millaista arvoa aiomme tarjota asiakkaillemme ja yhteiskunnallemme ja että yhdistämme tämän vision liiketoimintamme strategiaan. Tämän pohjalta olemme luoneet uuden visiomme At your side 2030, joka astui voimaan tilikaudella FY2022 ja kuvaa olemassaolomme tavoitteet ja sen, miten aiomme luoda arvoa yhteiskunnalle lähestymistapamme kautta. Uusi keskipitkän aikavälin liiketoimintastrategiamme, joka tuli voimaan tilikaudella FY2022, laadittiin ja toteutettiin At your side 2030 -vision pohjalta käyttäen backcasting-menetelmää*.

Toteuttaaksemme At your side 2030 -visiotamme meidän on päätettävä, mihin toimenpiteisiin meidän on ryhdyttävä jo nyt. Meidän on päätettävä, mitä tavoitteita ja strategioita meidän on saavutettava keskipitkällä aikavälillä, jos haluamme onnistua visiomme toteuttamisessa ja toteutettava ne kiireellisesti. Nyt laadittava keskipitkän aikavälin liiketoimintastrategia näyttää tietä eteepäin uuden visiomme saavuttamiseksi ja toivomme, että se vastaa odotuksiisi.

Brother-konserni jatkaa vahvuuksiensa hyödyntämistä ja muuttumista vastaamaan sidosryhmiensä odotuksia ja edistämään kestävää yhteiskuntaa luomalla toiminnallaan uutta arvoa. Arvostamme kovasti jatkuvaa tukeasi.

Kazufumi Ikeda
Representative Director & President
Brother Industries, Ltd.
Kesäkuussa 2024

*Ajattelutapa, joka visioi, miltä tulevaisuus näyttää ja pohtii, mitä on tehtävä nyt ja miten edetä tulevaisuuteen tämän vision saavuttamiseksi. 


Arvot ja periaatteet

Arvot ja periaatteet

Brother ymmärtää oikeudenmukaisten työskentelyolosuhteiden merkityksen ja kunnioittaa työntekijöitään. Tämä luo vahvan pohjan molemminpuoliselle luottamukselle. Eettisen ja hyvän liiketavan mukaiset käytännöt sekä yrityksemme sisäinen Brother Group Global Charter -käsikirja luo perustan johdonmukaiselle toiminnalle ja päätöksenteolle ja auttaa meitä toteuttamaan At your side -filosofiaamme kaikissa toiminnoissamme. 


Lue lisää sosiaalisesta ja eettisestä vastuustamme

Ympäristöpolitiikka

Ympäristöpolitiikka

Brotherin ympäristöpolitiikan tavoitteena on pienentää yrityksemme aiheuttamaa ympäristövaikutusta. Pyrimme parantamaan liiketoimintamme kestävyyttä ja huomioimme ympäristön kaikilla liiketoimintamme osa-alueilla tuotteidemme koko elinkaaren ajan aina suunnittelusta tuotekehitykseen, valmistukseen, käyttöön sekä laitteiden kierrättämiseen niiden elinkaaren päätyttyä.

Lue ympäristöpolitiikkamme

Sarja tuulivoimaloita vihreällä kukkulalla, sininen taivas ja pilvet

65 % vähemmän päästöjä vuoteen 2030 mennessä

Uskomme, että kestävä kehitys on muutakin kuin kierrätystä ja vastuullista toimintaa. Se tarjoaa mahdollisuuden tukea yhteisöjä, joihin kuulumme, ja vaikuttaa myönteisesti maailmaan.

Kestävä kehitys Brotherilla

Cool Earth teksti ja kaksi värikästä papukaijaa

Näin asiakkaamme
ovat auttaneet

Olemme lahjoittaneet Cool Earthille kierrätysohjelmamme kautta vuodesta 2009 lähtien ja tukeneet eräitä maailman uhanalaisimpia elinympäristöjä.

Cool Earth